piątek, 28 maja 2010

Blogi na temat analizy fundamentalnej

Jak już wspominałem na starcie, niewiele jest stron traktujących temat analizy fundamentalnej poważnie i w sposób zrozumiały dla początkujących.
Do niedawna sądziłem nawet, że takich stron nie ma w ogóle (poza podlinkowanym już blogiem "Wariacje inwestycyjne"). Idąc jednak blogowym tropem, rozpocząłem szerzej zakrojone poszukiwania i oto co znalazłem:
  • Appfunds, bardzo ciekawa strona ogólnie na tematy finansowe na której znalazłem między innymi to,
  • 10% rocznie, od czasu do czasu publikujący pobieżne analizy finansowe spółek,
  • Equity magazine, e-magazyn tworzony przez kilku blogerów, w pierwszym numerze można znaleźć np. b. ciekawy artykuł na temat modeli przewidywania bankructwa (m.in. Altmana).
Niewiele.
Co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że blog na ten temat może być pożyteczny i potrzebny.
A może się mylę?

3 komentarze:

  1. Witaj, świetny blog, dodałem do ulubionych!! Mam pytanie odnośnie Equity Magazine - mówisz, że są zorientowani na AF, ale piszą o temacie jakoś w miarę rozsądnie, czy tylko skrobią z wierzchu? I jak to objętościowo wygląda? Będę wdzięczny za odpowiedź. Jeżeli są dobrzy, to może się skuszę i kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O ile jestem w stanie stwierdzić, to b. rozsądnie - w małych kawałkach dawkowanych co numer wyjaśniają podstawy - przynajmniej dla mnie to jest to czego szukam na tym etapie nauki.
    Equity Magazine jest darmowy, więc myślę, że naprawdę warto spróbować:). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo, faktycznie jest za darmo :] Ogółem wrażenie jest bardzo pozytywne szkoda tylko, że sporo artykułów porusza same podstawy (np obligacje).

    OdpowiedzUsuń